Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.06.2012 17:53 - Дължина на смъртта
Автор: gerganayancheva Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2414 Коментари: 3 Гласове:
6


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

 

Гледам филми, хората в тях умират, лекар обявява час на смъртта. Никой не ми обяснява, колко трае самото умиране. Не изпитвам нищо, свикнала съм да съм над червената точка с надпис 18.

Ловците, понякога разбират литературата, понякога я правят. Ако, знаят разкази, те знаят „Смъртта на една патица” от Емилиян Станев.

 

Побърква ме тая абсолютна и детайлно описана истина. Опитвам да го прочета без да вдигам поглед, без да прескачам думи или изречения. Искам да съм ловец, искам да знам какво значи, искам да видя отвъд описанието на червената шума. Много искам. Страхувам ли се? Докато го мисля, десетки патици падат от небето в последен полет. Казват, че ловeц е онзи, който цени живота, разбирайки смъртта. Искам да съм ловец с невидими и трайни следи от барут по ръцете. Научи ме да убивам.

 

...

 

 

Ловец, изпитвам нещо смесено, нещо, като потрес и нещо, като нищо подобно... Мъжка му работа. Замислих се, ако някога се прибереш с един фазан..., дали мога да го направя? Дали ще стъпя на врата на страха си, за да ти покажа, че уважавам теб и постиженията ти, така, както са правели жените в пещерите... Ще мога ли да го попаря за тридесет секунди, като внимавам  това да не навреди на кожата, ще го оскубя ли? Перо по перо? После да го окача на тел с главата надолу, докато кожата му напълно изсъхне, а после и да го опърля? ... Донеси бекасини, поне по правило не се попарват...

 

Те ще ми кажат да „пазя” дамата в себе си, да не докосвам мъртви птици, да се гнуся и да гледам в тавана, но това ще докаже ли, че съм дама?

Жена или дама, твърда или мека да бъда, докато гледам в очите човек, който убива, за да „храни” най-косматото (така, де, мъжкото) в себе си?

Как се постъпва с човек, който на теория има уменията да убие друг човек?

Не, това не е страх. Реално, тези въпроси не съществуват, не се задават. Предполагам, че мисълта за миризмата на мокри кучета, барут и кръв, която никога не съм усещала, ме кара да настръхвам приятно, така, както се случва, когато се почувстваш покровителстван... Истинските ловци нямат време за увъртане, ако опитат да избягат, по-скоро биха се превърнали в жертви.

 

 

...

 

Най-хубавите ловци са високите. По-хубави от тях са само тези, които биха стреляли, ако се наложи.

...

 




Гласувай:
6



Следващ постинг
Предишен постинг

1. alarmonline - ". . . колко трае самото уми...
07.06.2012 18:33
"...колко трае самото умиране" ... Не знам дали си гледала един филм, казва се "Линия на смъртта", няма да ти го разказвам, ако не си, но процесът и времетраенето на умирането, усещането за умиращия и този отстрани е уникално и няма как да се улови с измервателна апаратура.

Много хора са умирали пред очите ми, животни също. Мислиш си, че свикваш.
Смъртта, процесът - той е една мистерия, тайнство. Винаги е различно.
Сещам се и за "Смъртта на Иван Илич" - жестоко детайлно описание...
цитирай
2. gerganayancheva - :)
07.06.2012 18:52
... добър отговор. Благодаря Ви!
цитирай
3. анонимен - Дължината на смъртта е отрязъкът ...
16.06.2012 00:20
Дължината на смъртта е отрязъкът живот на всеки един от нас.Един вид ,преекспонирана агония?:)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: gerganayancheva
Категория: Лични дневници
Прочетен: 479124
Постинги: 155
Коментари: 436
Гласове: 1591
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930