Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.07.2010 19:15 - Момичета в кутии
Автор: gerganayancheva Категория: Изкуство   
Прочетен: 2748 Коментари: 5 Гласове:
6



Има ли шанс да заприличам на момиче от реклама?

Не.

Обаче нека бъда оптимист, нали цялата работа била в позитивното мислене. Имам някакъв шанс да заприличам на леля Мария, ако тя се брои за момиче..., ама не мисля, че някой я брои за такова, освен, ако този някой не е на достойните за уважение 74...

 Хайде сега ми кажете, защо да му се не види, защо си купихме зърнена закуска, в която убедена съм зърно няма, но пък на опаковката най-отпреде се мъдрят гащите на някаква мадама, която най-нагло ме пита „Ар ю реди фор бикини?”. Не, мойто момиче, не съм, но ти мен ли питаш или мъжа ми, или пази Боже детето???

Една друга луда, седнала на някаква много страхотна спалня, сурка един епилатор по краката си и ми се смее... Айде да се обзаложим, че този уред не е включен в този момент!

Третата крие ежедневна превръзка в ръка и се опитва да ме убеди, че има нещо адски вълнуващо в аромата на този консуматив, а да не говорим що за емоция предизвиква новият дизайн с форма на някакъв треволяк...

 Вижте сега, нямам нищо против вас, нито против вашите създатели, защото твърдо вярвам, че са ви принудили да ги говорите тези неща, да ги правите, да ги мислите и т.н. Преди време така се бях заяла с г-н Андерсен и господата Грим. От подобен род „заигравки” няма да произлезе нищо, но нека все пак си запазя правото да питам и разпитвам.

 Има ли нормални жени в телевизионното пространство и най-вече по време на рекламите? Не ви ли се струва, че понятието „нормална” доста се изкриви?  Не ви ли се струва, че някой твърде упорито работи по създаването на съмнителен женски имидж? Не смятам, че мъжете в рекламите са умни и забавни, но ситуацията при жените, според мен излиза от контрол, ако изобщо може да бъде контролирано мозъкоизпиването...

 

За последен път ще кажа, че не, не съм феминистка!

Трябва ли да членувам в някоя еко организация, за да знам, че пушекът от нефтозавода вреди на здравето?

 

-          Момичето-мечта, което живее 5 мин след новините и в средата на съботния филм:

Тя задължително има дълга и разкошна коса, на къдрици, с обем, без пърхут, която не се омазнява и не е подвластна ни на боя, ни на друг вид химия. Тази коса е нейното абсолютно оръжие срещу всички и всичко. Това момиче има тен и няма портокалова, кокосова, ананасова или друг вид кожа. Тя се е къпала и мазала с всико най-хубаво. Да не говорим за роклята, която е нова, а не, не била нова, но пък много добре изпрана... Тази въпросната има половинка, която освен, че се характеризира с ослепителна външност е също така идеално информиран, загрижен, любящ и внимателен, до толкова, че да знае с какво пере жена му... На въпросното момиче никога не му е тежко, ни на краката, ни на главата, ни на стомаха. То много добре знае, че човек не би могъл да съществува, ако ежедневно не поглъща поне едно хапче за стомах, едно прахче против диария, една таблетка за добра памет, една кофичка кисело мляко, една доза от гореспоменатите мюсли и поне, казвам поне, една чаша безалкохолна напитка, в която няма оцветители, няма консерванти, няма изкуствени аромати... Човек би си помислил, че лимонадата е естествен продукт и извира някъде между Девин и Триград...

Но, това далеч не е всичко. Чантата на идеалната жена е самостоятелна тема и всички знаят, че там има всичко... от дъвки, през сух дезодорант, до прах за пране в икономична разфасовка от 2,5 кг..., а да, да не забравяме, че там също има 1 л омекотител и препарат за съдомиялна... Феноменално, изумително, абсолютно неподражаемо, достойно за книгата на рекордите, енциклопедиите и няколко съвременни романа! Как става? Нямам представа, но със сигурност се иска да ти е яка чантата...

 Има ли такива жени? Трябва ли да има? Ами, ако производителите на разни неща са стигнали до този извод, ако наистина продават добре докато ни правят на изкъпани зомбита? Толкова ли сме лесни за моделиране? Наистина ли вярваме, че някъде там в дълбините на тампоните има истинска лайка? За съжаление и за зла съдба, да. Такива сме. Щом през 30 минути ставаме свидетели на това как леля Мария се кълне, че всичко на този свят се свежда до избелващите сили на перилния препарат...  И в крайна сметка, ако героите от даден рекламен клип са предимно жени, значи ли това, че именно те са целевата група, към която е насочен той?

 Аз не разбирам от маркетинг, но за сметка на това разбирам, кога някой се опитва да „издокара” някого. Не става въпрос за качествата на определен продукт, несъмнено всеки такъв има своите предимства. Става дума за това, колко сме умни и колко сме невероятни, докато се опитваме до достигаме „висотата” на рекламните момичета... Влияем се, това е безспорен факт, а и стратезите, създали клиповете  на това разчитат, да се присмеем, да се усмихнем, да се ядосаме, да реагираме, независимо как, но все пак всяка реакция е сигнал за това, че на подсъзнателно ниво ние вече сме „техни”. Просто при следващото влизане в магазина, без да се замисляме, без да анализираме, ще посегнем към това, което леля Мария определя като „идеално за целта”.

 

Хайде сега, отново да ви попитам :

Има ли шанс да стана момиче от реклама?

Аз вече съм като тях.

Къпя се с каквото те, храня се с каквото ми препоръчват, почиствам и лесно, и удобно, и бързо, и страхотно, но не защото така смятам, а защото така казват те...

 

 Не става дума за твърде сериозен идеализъм. Нямам намерение да търся изгубените женски самосъзнание, самоуважение или каквито и да е други ценности, в рекламата. Не.

 

Става дума единствено и само за девойката от кутията с мюсли:

От къде на къде, ти скъпа, ще задаваш така лични въпроси, като тези за бикините ми? Може би искаш да ми кажеш, че аз, понеже не съм правила като тебе и на сега съм се провалила, на самия праг на лятото? Нима? Гледай си работата, аз от такива картонени като тебе не се страхувам.

 

А-а..., да!!! Щях да ти казвам още нещо: Не смей да се занимаваш с теглото ми!!! За разлика от теб, живеещата зад кинескоп - Аз съм жива!!!

 


Тагове:   момичета,


Гласувай:
6



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - И аз също,
06.07.2010 21:38
гледайки рекламите, (доколкото ги гледам, де) съм си мислила, че или са правени за идиоти, или са правени от идиоти. Стигнах до извода, че по-голямата част от тях са сътворени извън България, предназначени са да въздействат на други потрбители и са пренесени механично в нашите телевизии без да е взета предвид психологията на българина, респективно българката. Иначе не мога да си обясня цялата тази инфантилност и примитивизъм, съчетани с агресивност. И аз нямам претенции да разбирам от маркетинг и реклама, но цялата тази простотия ми действа негативно, като анти-реклама. Язък им за усилията, възклицанията, дълбокомислените диалози и други подобни методи за убеждаване. Да си ги кажем по български - язък за барута.
цитирай
2. gerganayancheva - гледайки рекламите, (доколкото ги ...
06.07.2010 23:11
анонимен написа:
гледайки рекламите, (доколкото ги гледам, де) съм си мислила, че или са правени за идиоти, или са правени от идиоти. Стигнах до извода, че по-голямата част от тях са сътворени извън България, предназначени са да въздействат на други потрбители и са пренесени механично в нашите телевизии без да е взета предвид психологията на българина, респективно българката. Иначе не мога да си обясня цялата тази инфантилност и примитивизъм, съчетани с агресивност. И аз нямам претенции да разбирам от маркетинг и реклама, но цялата тази простотия ми действа негативно, като анти-реклама. Язък им за усилията, възклицанията, дълбокомислените диалози и други подобни методи за убеждаване. Да си ги кажем по български - язък за барута.


Определено мисля така! Чужди реклами, които просто не се вписват в родния пейзаж. Естествено, трябва да споменем и да признаем, че има просто велики реклами, има такива, които гледам, преповтарям и от това ми става хубаво. Например великата реклама на "Кока-Кола" с коледните камиони или пък тази, която казваше - "за горещите дни, за дъждовните нощи " и т.н. ... :))
цитирай
3. анонимен - Анонимен №1
07.07.2010 12:16
Съгласна съм, рекламите на КокаКола са доста добри. Има и други, които ми харесват, но те са пренебрежимо малко спрямо онези, глупашките. Тук трябва да спомена и рекламите - родно производство, които са напълно в тон с чалга-културата. Но какво да се прави, стремежът е да се въздейства на масовия потребител, а масовите вкусове явно стават все по-...семпли.
цитирай
4. totenlicht - евала :)
12.07.2010 21:50
евала :)
цитирай
5. flexiblefish - :))
28.07.2010 05:38
Хахах и аз съм жива, Гери. Поздрави за постинга :)))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: gerganayancheva
Категория: Лични дневници
Прочетен: 478935
Постинги: 155
Коментари: 436
Гласове: 1591
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930