Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.03.2010 23:05 - Пролетна поема
Автор: gerganayancheva Категория: Изкуство   
Прочетен: 1969 Коментари: 0 Гласове:
3



Първият пролетен дъжд ще ме измие, ще изтека в градината и ще изчезна. Ще се превърна в локва, която ще разкаже цялата история, защото локвите знаят всичко.

 

Опитах всичко, което може да се опита, написах името си на хиляди места, ставах рано и не си лягах, направих милион снимки, изслушах всички песни, тръгвах и се връщах, пътувах плачейки, пътувах смеейки се, вкусих от истинската тъга, от измамата, от двуличието, направих хиляди опити да променя съдбата, поддадох се на моментната еуфория, на привидното щастие, вярвах и излъгах. Не успях да спра времето, това е единственото, в което със сигурност се провалих.

 

С първия пролетен дъжд ще забравя всичко, ще се намокря до кости и ще трия до кръв, за да залича и последната следа. Ще се превърна в кайсиев цвят, ще се пръсна, а вятърът ще ме разнесе, защото кайсиевият цвят пада в локвите, а локвите знаят всичко.

 

Моето лято, моят безкраен сезон си тръгна, посрещнат през април и плакан до март, моята невероятна история бе тази, която дори за миг не се замисли, тази която нямаше никакво намерение да ме щади, просто вдигна ръка и разби лице, събирано като скъпа венецианска мозайка, без дори да мигне с очи. После станах друга, станах друга,  такава от корица на списание, само дето някой беше накъсал корицата на милион парчета и само дето никой никога нямаше да може да ги залепи. А, ако питаш мен – опитах всичко и сякаш не бях виновна, но нали това са първите думи на всеки рецидивист…

 

Първият пролетен дъжд ще накваси косата ми, ще ме среше и сплете на плитка, за да бъда по-красива от всякога, за да забравя и да изчезна, за да се огледам в локва, която така или иначе знае всичко.

 

Времето отмина, лятото си тръгна и заплаши да не се върне никога. Насилих се да обичам есента, молих се да харесам поне за малко зимата, наивно вярвам в пролетта, но така или иначе обичах само него. Сякаш наистина положих усилия, сякаш наистина го стиснах в ръце и много настоявах да не тръгва, но то не слуша, едно лято винаги ще си тръгне в най-неподходящия момент. После се борих със самотата, купувах заместители, рискувах много без да очаквам нищо и точно това получих – нищо. Сега пак трябва да съм друга, някаква пролетна друга, която ще се моли в локвите, за да дойде лятото, а с него и поредният шанс в играта „Спри времето”.

 

Първият пролетен дъжд ще се разбива в клепачите ми и никой няма да види колко съм плакала, ще се омотае в плитката ми, ще ме блъсне в кайсиите, ще завали цвят и с него, подобно на капка ще се устремя към земята, за да се превърна в локва, защото локвите, за добро или зло знаят всичко.

 

 




Гласувай:
3



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: gerganayancheva
Категория: Лични дневници
Прочетен: 479189
Постинги: 155
Коментари: 436
Гласове: 1591
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930