Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.02.2010 11:39 - Приказно дело / Майките срещу Пепеляшка
Автор: gerganayancheva Категория: Изкуство   
Прочетен: 3016 Коментари: 4 Гласове:
4

Последна промяна: 03.02.2010 14:49


Искам да съдя и Пепеляшка, и Снежанка! За злоупотреба с власт и нанесени морални щети. Като доказателства към делото, прилагам няколко приказни истории и съжденията на дъщеря ми, а за свидетели призовавам трите прасенца и седемте козлета в качеството им на едни от малкото приказни герой, които имат жива и здрава майка до самия край на историята.


На мен ми е ясно, но в същото време и ми е все едно, че Снежанка и Пепеляшка са просто „бушони” на господата Грим. Явно от древни времена съществува практиката разни братя да се замесват в разни тъмни афери. Обаче, фактическите извършители „гърмят” първи.


Обвинението:

На крехката възраст от три години и девет месеца, родната ми дъщеря установи, че има сериозен проблем. Детето заключи, че не би могло да стане принцеса, не, и докато аз- майка й, съм жива. Снежанка нямала майка, Пепеляшка нямала майка, станали принцеси и имали принцове...


Как, питам как, уважаеми дами и господа, да го приемам аз това?Да се радвам, че детето е наистина умно или да се опитвам да я убедя, че не е вярно, че може и с майка? Какви примери да дам? Детето просто има право.

Загледах се и се зачетох. Доказателствата в подкрепа на обвинението:


Палечка? Родената от семе не много популярна принцеса, изобщо няма биологични родители, а много подобна на мащеха майка, която дефакто е посадила семето.Дребосъчето избягва и в крайна сметка, съвсем само, след много премеждия става принцеса и намира един готин елф- принц.


Красавицата Бел от „Красавицата и Звярът”? Има баща и ни следа, ни дума за майка. Става ли принцеса? Става.


Малката русалка Ариел? Бедната опашатка има баща крал, чийто образ е ключов за историята, но...явно в морския свят русалките се раждат без майки. Тази въпросната успява да стане принцеса точно два пъти за една и съща приказка...


Снежанка? Пепеляшка? Има ли смисъл да ги обсъждаме? Те и тяхните зли съдби са част от всяко детство, част от всеки момичешки копнеж. Преди години и аз исках да съм Пепеляшка, но просто много харесвах балната рокля, не ми беше минало през ума това, което мина през този на дъщеря ми.


Каква е тая практика да се лансират принцеси полусираци, какви са тия бащи, дето неизменно се женят за някакви чудовища, какъв е тоя приказен свят, в който образът на майката е лице на мащеха, която крещи, експлоатира детски труд и профуква семейното имане за два до четири дни?


Мога ли аз да обясня на моята наследница, че Пепеляшка се опитва да я възпитава във висок морал и дълбоки ценности, да и покаже как с труд, търпение и много воля всичко се постига? Мога ли да и обясня, че така наречената „поука” е важна, демек бъди добър на всяка цена, а превръщането в принцеса накрая е просто компенсация...? В приказките доброто винаги тържествува и ако сега бях малко по-положително настроена към тях, щях да кажа, че всичките героини- сладурани просто идват да покажат, че вярата в собствените сили е всичко, любовта е всемогъща и какво ли още не, но няма да го кажа. Детето е дорасло, за да оцени привлекателността на образа на принцеса, но от друга страна не е дошло времето, когато ще усеща поне за какво иде реч в контекста и докато това е така, ще гледа приказки и ще вярва, че майка й е един от най-сериозните й проблеми.


На мен, ако не ми се чака, бих могла да предложа други приказки, в които хем има майка, хем всичко свършва добре, но... В голяма част от тези приказки липсва баща или става дума за прасета, кози, котки, кучета и всякакъв друг вид говорящ добитък. Ще започне ли дъщеря ми да иска да бъде коза? Прасенце? Би ли заменила стъклените пантофки с копитца?


Не се прави така уважаеми господа Грим и вие г-н Перо, не се прави така! Хиляда години да си продавате историйките за сметка на горките майки. Понеже Вас Ви мързи да ни изграждате образи, на Нас ни организирате погребение някъде между първото и четвъртото изречение... Как си го представяте? Имате ли идея, че днес ще трябва да я изпера, да я изгладя, да я нахраня, разходя, изкъпя, приспя..., а след това ще трябва и да се гръмна, за да й сбъдна мечтите...


Кофти времена, казвате...Слабо развита медицина, никакво здравеопазване...Умират при раждане, к’во да ги правиш...!?

 



Тагове:   дело,   майките,


Гласувай:
4



Следващ постинг
Предишен постинг

1. marcusjunius - Много смислен анализ. "По...
03.02.2010 11:46
Много смислен анализ.

"Понеже Вас Ви мързи да ни изграждате образи, на Нас ни организирате погребение някъде между първото и четвъртото изречение..."

А това е гениално обобщение за най-често срещания начин, по който мъжете общуват с жените. Чудничко.
цитирай
2. chumi4ka - Хахахаха! Това, определено е добро ...
03.02.2010 11:47
Хахахаха! Това, определено е добро обяснение, защо 13- годишната ми дъщеря често ме гледа злобно. А аз си мислех, че е от възрастта и... Поздрав!
цитирай
3. gerganayancheva - Много смислен анализ. "По...
03.02.2010 14:35
marcusjunius написа:
Много смислен анализ.

"Понеже Вас Ви мързи да ни изграждате образи, на Нас ни организирате погребение някъде между първото и четвъртото изречение..."

А това е гениално обобщение за най-често срещания начин, по който мъжете общуват с жените. Чудничко.


Не бях го осмисляла като подобно обобщение, но сега като каза... ами , прав си :) !
цитирай
4. totenlicht - наистина си много права. като се ...
20.02.2010 00:12
наистина си много права. като се замисля, освен Шрек (ако можем да го броим за съвременна приказка) и Червената шапчица (където майката е избутана съвсем извън кадър) наистина няма приказки без скоропостижно умрели и изпратени в забвение майки..
сега вече се чувствам щастлива, че възпитавам мъж :)
готин пост :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: gerganayancheva
Категория: Лични дневници
Прочетен: 478323
Постинги: 155
Коментари: 436
Гласове: 1591
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031